Kundvärd reception, 400p

Vill du arbeta med service, kommunikation och administration? Kan du sprida god stämning bland medmänniskor? Är du duktig på att skapa och vårda relationer?

Som kundvärd i reception på ett företag är du företagets ansikte utåt. Därför är det viktigt att vara serviceinriktad och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer som kan uppstå samt tycka om att arbeta med människor. Receptionisten sköter ofta växeln samt tar emot besökare och bud och visar dem tillrätta på företaget. Även bokning och skötseln av konferensrum och beställning av kontorsmaterial kan ingå i arbetsuppgifterna. De kan också sköta kopiering och postsortering. På vissa företag är det viktigt att vara språkkunnig.

Vilken sorts reception man än arbetar i krävs att man tycker om att träffa människor och att man kan bemöta människor på ett trevligt och proffsigt sätt.

Kurser och ordning

  • Information och kommunikation 1
  • Administration 1
  • Reception- och konferensservice
  • Affärskommunikation

Kurstyp
Gymnasial vuxenutbildning

Utbildningsstart
Se din hemkommun då datum kan variera.
Alla kommuner erbjuder inte våra yrkesutbildningar.

Utbildningens längd
20 veckor

Förkunskapskrav / behörighetskrav
Grundskola eller motsvarande

Sista ansökningsdag
Se din hemkommun då datum och utbud kan variera.
Alla kommuner erbjuder inte våra yrkesutbildningar.

 

 

LÄS MER
GÖR EN INTRESSEANMÄLAN
Exempel på vad du får lära dig

I vissa kommuner får du ett diplom efter avslutade studier

  • Kommunikation
  • Kundbemötande
  • Service
  • Administration
  • Datakunskap
  • Bokningssystem
  • Försäljning
Betyg från 91% av eleverna i elevenkät efter avslutade studier (det senaste året)

93%

av de som studerar hos oss rekommenderar utbildningen till andra

3500

elever utbildar vi varje år

50

års erfarenhet som specialister på distans

Lämna en intresseanmälan!

Obs detta är inte en ansökan