Vill du arbeta i en hotellreception? Då är detta en kurs som passar på din väg dit. Vilken sorts reception man än arbetar i krävs att man tycker om att träffa människor och att man kan bemöta människor på ett trevligt och proffsigt sätt. I kursen får du fördjupade kunskaper om det arbete som ingår i en hotellreception. Du kommer även att fördjupa dina kunskaper i gästpsykologi och utveckla din förmåga till att ge personlig service och din förmåga att hantera de olika situationer som kan uppstå i arbetet med människor. Andra delar som ingår är betydelsen av informell och formell kommunikation, innebörden av ett miljö- och kvalitetstänkande inom receptionens arbetsområde.

Frågor på det? Vi hjälper dig.
Frågor på det? Vi hjälper dig.

Ann-Catrin Johansson
Studie- och yrkesvägledare
Kontakt: https://supportforum.nti.se

Vi använder oss av cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Accepterar du att cookies används?

NejLäs mer Ok