Att sälja upplevelser i en kombination av tjänster och service medför stora krav på marknadsföringen. En turisttjänst produceras och konsumeras samtidigt. Marknadsföringen ingår då som en del av produktion och leverans av tjänsten. Att marknadsföra turism innebär att försöka tillfredsställa kundernas och gästernas önskemål över förväntan på ett lönsamt sätt! I kursen ingår en portfolio som heter Ditt företag, där du praktiskt får träna dig på att formulera en affärsidé, göra analyser, hitta målgrupper, sätta priser, kommunicera med marknaden och annat som hör till. Hur får man alla i företaget att vara inblandade i marknadsföringen och i den positiva attityd, som alltid måste visas utåt?

Frågor på det? Vi hjälper dig.
Frågor på det? Vi hjälper dig.

Josefin Malm
Studie- och yrkesvägledare
Kontakt: https://supportforum.nti.se

Vi använder oss av cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Accepterar du att cookies används?

NejLäs mer Ok