Servicekunskap, 100p

Vill du arbeta inom handels- och servicenäringen? Håller
du med om att service är status? Servicekunskap täcker in
grunderna för allt yrkesutövande inom handels- och servicenäringen.
Du kommer att få kunskaper i hur attityder,
värderingar och olika förshållningssätt påverkar försäljnings-
och servicesituationer. Att kunna ge personlig service
är idag ett av de starkaste konkurrensmedel som finns
i branschen. En integrerad projektuppgift löper som en röd
tråd genom hela kursen: projektet ”Service- och säljpärmen”.
I detta projekt skall du ta fram en presentation av
ett företags policy. Pärmen skall visa butikens (din butiks)
policy i olika situationer och den ger dig även en helhetssyn
på service och försäljning.
Servicekunskap, 100 poäng


Välj en annan kommun

Kursfakta

Poäng: 100
Välj din egen takt: 100% = ca 5 veckor
50% = ca 10 veckor
25% = ca 20 veckor
Förkunskaper: Grundskola eller motsvarande
Kursstart: Kontinuerliga starter över året
Kurskod: FÖSSEV0

Om försäljning och kundservice

Ämnet försäljning och kundservice behandlar försäljning och kundservice inom handels- och tjänstesektorn. Sälj- och servicefunktionerna är viktiga för företagens verksamhet, och säljarens uppgift är inte bara att sälja utan också att skapa goda kundrelationer, ta ekonomiskt ansvar och arbeta långsiktigt och målmedvetet.

Josefine Engström

Som distanselev blir du väldigt duktig på att planera din egen tid

Läs mer

Visa alla utbildningar som är tillgängliga i alla kommuner


Vi använder oss av cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Accepterar du att cookies används?

NejLäs mer Ok