Journalistik, reklam och information 2, 100p

Nu öppnar vi portarna för den nya, förbättrade och världsledande kursen Journalistik, reklam och information 2! Hur utformar man egentligen informationen till en given
målgrupp? I kursen får du lära dig metoder för utformning och presentation av reklamtexter, informationstexter och journalistiska texter. Du får även möjlighet att själv framställa texter och välja rätt uttryck beroende på målgrupp. Dessutom behandlas olika former av marknads- och attitydundersökningar, hur man kan genomföra dessa, samt hur man presenterar resultatet.


Välj en annan kommun

Kursfakta

Poäng: 100
Välj din egen takt: 100% = ca 5 veckor
50% = ca 10 veckor
25% = ca 20 veckor
Förkunskaper: Journalistik, reklam och information 1/Mediekommunikation A
Kursstart: Kontinuerliga starter över året
Kurskod: MEEJOU02

Om mediekommunikation

Ämnet mediekommunikation behandlar journalistikens, informationens och reklamens innehåll, villkor och roll i samhället. Inom ämnet studeras kommunikationsprocessens olika steg utifrån medieteoretiska metoder och modeller. Ämnet är till sin karaktär såväl teoretiskt som praktiskt. I ämnet behandlas även textens roll som uttrycksmedel, och textens form och innehåll studeras utifrån hur kommunikation riktad till avgränsade målgrupper formuleras.

Visa alla utbildningar som är tillgängliga i alla kommuner


Vi använder oss av cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Accepterar du att cookies används?

NejLäs mer Ok