Receptionist 400p

Vill du arbeta med service, kommunikation och administration? Kan du sprida god stämning bland medmänniskor? Är du duktig på att skapa och vårda relationer?

Som receptionist på ett företag är du företagets ansikte utåt. Därför är det viktigt att vara serviceinriktad och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer som kan uppstå samt tycka om att arbeta med människor. Receptionisten sköter ofta växeln samt tar emot besökare och bud och visar dem tillrätta på företaget. Även bokning och skötseln av konferensrum och beställning av kontorsmaterial kan ingå i arbetsuppgifterna. De kan också sköta kopiering och postsortering. På vissa företag är det viktigt att vara språkkunnig.

Vilken sorts reception man än arbetar i krävs att man tycker om att träffa människor och att man kan bemöta människor på ett trevligt och proffsigt sätt.

Ansök via Stockholms kommun

 

Kurser och ordning

  • Information och kommunikation 1
  • Administration 1
  • Reception- och konferensservice
  • Affärskommunikation
Frågor på det? Vi hjälper dig.
Frågor på det?  Vi hjälper dig.

Ranin Matti
Studie- och yrkesvägledare
OBS, Drop-in inställt Torsdagen 23/8
Drop-in: Måndag: 13-15,
Torsdag 11-12 & 13-15
E-post: syv@nti.se

Frågor på det? Vi hjälper dig.
Frågor på det? Vi hjälper dig.

Tina Hellström
Studie- och yrkesvägledare
OBS, Drop-in inställt Torsdagen 23/8
Drop-in: Måndag: 13-15,
Torsdag 11-12 & 13-15
E-post: syv@nti.se